Learning Indicator 2013: resultaten en whitepaper

U leest hier de belangrijkste resultaten van Kluwer Learning Indicator 2013. Dit jaarlijks onderzoek brengt professioneel leren in België in kaart. Download gratis de whitepaper.  

Met de Learning Indicator brengt Kluwer jaarlijks feiten en ontwikkelingen in kaart over  professioneel leren in België.  Dit zijn de belangrijkste resultaten van 2013:

1. We worden steeds leergieriger
We leren voortdurend, binnen en buiten de kantooruren. En een ruime meerderheid vindt zichzelf verantwoordelijk voor zijn eigen professionele ontwikkeling.

2. Informeel leren is bezig aan inhaalmanoeuvre
Klassikale opleiding scoort nog steeds hoog met 71 %, maar daalt wel met de leeftijd. Informeel leren daarentegen wint aan populariteit. Vooral medewerkers geven de voorkeur aan leren van collega’s en van managers.

3. Generation Y
De jongere generatie verkiest niet alleen informeel leren boven formeel leren, maar heeft ook een meer uitgesproken voorkeur heeft voor leren via social media.

4. Gevonden: de superlearner!
Professionals die vaak opleiding volgen, ook buiten de uren bijleren en zichzelf verantwoordelijk achten voor hun ontwikkeling, bleken ook op andere criteria opmerkelijk hoog te scoren. Ontdek wie ze zijn, de super learners.

Learning Indicator 2013 is de vierde editie van de leerbarometer. Het onderzoek brengt trends en leervoorkeuren in kaart bij meer dan  6.200 medewerkers, leidinggevenden en HR-professionals, actief in bedrijven en organisaties in België.

U kunt de whitepaper hier gratis downloaden, in het Nederlands of Frans naar keuze.

Avatar foto

Auteur

NCOI Learning: een team van experts die organisaties en professionals tips aanreiken over leren en ontwikkelen

Lees ook

Nieuws per domein

Meest gelezen

Let's connect