Hoe is het gesteld met uw timemanagement?

U weet hoe belangrijk een goed tijdsbeheer is. Maar gebruikt u ook een slimme methode om uw tijd in te delen? Lees deze 8 slimme tips.

Deze 8 tips zorgen voor minder stress en een beter beheer van uw tijd!

1. Voorzie voor een specifieke taak 25 % buffertijd om onvoorziene problemen op te vangen

2. Handel ‘s morgens eerst een belangrijke taak af voor dat u met het lezen van uw mails begint. Zo begint u de dag meteen met een goed gevoel.

3. Onderhandel over deadlines: het is niet altijd nodig dat u onmiddellijk in actie schiet.

4. Groepeer maximaal uw afspraken om nodeloze verplaatsingen te vermijden.

5. Beslis en communiceer uw beslissing: zo is er geen verwarring over wie welke taak afhandelt. Resultaat: minder stress voor u.

6. Als een taak minder dan 2 minuten in beslag neemt, handel die dan onmiddellijk af.

7. Sluit af! Niets is zo stresserend dan open-taak-spanning. Sluit dus dagelijks uw to do’s af: duid aan wat afgewerkt is, ruim op en bepaal uw to do’s voor de volgende dag.

8. Hou de deur af en toe dicht en las een ‘nu even niet’-moment in. Blokkeer deze tijd ook in uw agenda.

 

Meer weten? Wil je je tijd en prioriteiten plannen in functie van jouw doelstellingen, die van je team en je organisatie? Dat leer je in de opleiding Time management: uw tijd, prioriteiten en stress onder controle.

 

Avatar foto

Auteur

Elke De Wit is productmanager voor de opleidingen, trainingen en congressen in Projectmanagement, Professional skills en Managementsupport. Ze volgt nauwlettend de trends en ontwikkelingen in deze vakgebieden, vertaalt ze in praktijkgerichte opleidingen of congressen die beantwoorden aan de leerbehoeften die leven op de markt.

Lees ook

Nieuws per domein

Meest gelezen

Let's connect