Ready for #somexday!

Op 28 november vond de eerste Social Media Experience Day plaats. Ready for #somexday was de eerste tweet die op de tweetwall verscheen. Deelnemers kregen een stevig menu voorgeschoteld met 2 plenaire sessies en 10 keuzeworkshops. Lees hier het verslag.
Stappenplan voor social succes
Luc Galoppin beet de spits af met een leuk filmpje over het openen van een banaan (het kan ook anders!) Hij toonde aan dat de meerwaarde van social media niet in de platformen ligt maar wel in de taal van social media. Luc gaf een inspirerende aanzet om binnen je organisatie aan de slag te gaan met social media met behulp van dit 5 stappenplan:

1. Aanwezigheid
2. Conversatie
3. Co-creatie
4. Collaboratie
5. Integratie

Workshops: van tools tot strategische aanpak
Tijdens de workshoprondes hadden deelnemers de keuze tussen een reeks ‘start to’-sessies en ‘advanced’ workshops. Zo kregen deelnemers bijvoorbeeld een heleboel tips om hun netwerk op LinkedIn en Twitter te verfijnen. Daarnaast waren er ook strategische sessies met aandacht voor duidelijke doelstellingen en een grondige voorbereiding als je start met een social mediaplan. Andere sessies gaven een veelzijdige blik op de mogelijkheden van social media als rekruteringskanaal, leernetwerk, of community builder. Wij onthouden vooral dat je maar zo slim bent als je eigen netwerk. Zo gaf Davy Vandevinne ons het advies om ook je poetsvrouw op LinkedIn toe te voegen, want de echte kracht van je netwerk zit in de tweede graad.

Een blik op de toekomst
Als afsluiter van de dag nam Bert Van Wassenhove ons mee op een trip in de toekomst. Hij viel meteen met de deur in huis: de toekomst van social media is behoorlijk ingewikkeld. Social media zullen ons aankoopgedrag steeds meer sturen en beïnvloeden. In de winkel zullen we bijvoorbeeld zien hoeveel likes een product krijgt.
Bert liet ons ook kennismaken met de nieuwste snufjes zoals patientslikeme (een facebook voor medische gegevens) en vertelde meer over pinterest , een ‘booming’ social mediatool. “The future of social media is open and everywhere”, zo besloot hij deze eerste Social Media Experience Day.

#Somexday
Tijdens de Social Media Experience Day werd er fors getweet. Ga op twitter naar #somexday en u krijgt meteen een beeld van wat de deelnemers en experten bijblijft van de Social Media Experience Day.

 

Avatar foto

Auteur

NCOI Learning: een team van experts die organisaties en professionals tips aanreiken over leren en ontwikkelen

Lees ook

Nieuws per domein

Meest gelezen

Let's connect