Content zonder copywriting: een verlies van goede content

In de continue stroom van informatie op het internet is sterke content alleen niet voldoende om de aandacht te trekken. Om er voor te zorgen dat je niet enkel schrijft, maar ook gelezen wordt is goede, doordachte copywriting onmisbaar. Copywriting geeft content de kracht om de lezer aan te zetten tot actie. Maar hoe begin je daar aan?

Uiteraard is goede content belangrijk, maar je hebt er enkel iets aan als je er een publiek mee bereikt of als je lezers afhaken nog voor je hen tot actie hebt kunnen aanzetten. Sterke content met goede copywriting is gegarandeerd een winnende combinatie. Met enkele eenvoudige ingrepen, haal je het maximale uit je content:

 

  • Opvallende titels

Wil je dat je tekst gelezen wordt? Dan moet er in de eerste plaats op je artikel geklikt worden. Saaie titels worden voorbij gescrold. Zorg dus voor een opvallende titel die de aandacht trekt.

 

  • Té opvallende titels

Een titel moet dus opvallen, maar overdrijf niet. Te grappige titels, woordspelingen of overdreven vaagheid kan ervoor zorgen dat de lezer je artikel verwart met clickbait. De lezer wordt dan verleid om verder te klikken door de vaak ‘sensationele’ titel terwijl de inhoud van het artikel niet de verwachtingen inlost. De titel moet kwalitatief blijven en niet zomaar ‘leuk’ zijn.

 

  • Inhoudelijke meerwaarde

Hebben de lezers baat bij je teksten? Zorg ervoor dat de artikels en teksten die je schrijft een meerwaarde bevatten voor de lezer. Kwalitatieve informatie, hands-on tips, actualiteit… Als je de lezer vooruit helpt, dan komt hij terug.

 

  • Kwaliteit en betrouwbaarheid

Scherpe opiniestukken, opvallende uitspraken, atypische stellingen… Ze zorgen ervoor dat je opvalt, maar dragen niet noodzakelijk bij aan je imago als kwalitatieve bron van betrouwbare informatie. Aandacht alleen is niet voldoende als je wil dat je lezers terugkeren en geïnteresseerd raken.

 

  • Duidelijk doel

Wat wil je bereiken met je teksten? Wil je dat je lezers zich inschrijven op je nieuwsbrief? Informatie aanvragen over een product? Zich opgeven voor een congres of infoavond? Zorg er dan voor dat dit ook duidelijk is in je teksten en vergeet geen duidelijke call to action.

 

Zin in meer? 

Ontdek hoe je alles uit je content haalt in de ‘Workshop copywriting’ en de opleiding ‘Copywriting voor het web’.

 

Bron: http://www.copyblogger.com/copywriting-tip/
http://www.copyblogger.com/content-marketing-copywriting/

 

Avatar foto

Auteur

Gude Verhaert is productmanager voor de trainingen in marketing, communicatie en leadership. Voor de ontwikkeling van leeroplossingen in deze domeinen laat ze zich graag inspireren door haar uitgebreid netwerk van trainers en consultants in combinatie met een gezonde interesse voor nieuwe trends en ontwikkelingen in de opleidingswereld. Haar uitdaging? Ervoor zorgen dat professionals permanent bijleren én bijblijven.

Lees ook

Nieuws per domein

Meest gelezen

Let's connect