Een portie inspiratie van … Claudia Smeuninx

Elke maand geeft een Kluwer Opleidingen-medewerker een slimme ‘leertip’ prijs. We willen onze kennis graag met elkaar delen en je laten kennismaken met handige tools, nieuwe ideeën, inspirerende mensen, … Deze maand geeft Claudia Smeuninx een paar interessante LinkedIn-kanalen om te volgen.

 

Inspiratie voor mijn job als marketeer vind ik elke dag opnieuw bij onder andere LinkedIn. Ik breng daar dagelijks wel een uurtje door. De ‘contentsnacks’ zijn kort en visueel dus ook perfect te volgen via smartphone en zo handig om als tussendoortje op vrije momenten te lezen.

 

Mijn top 3 van kanalen op LinkedIn:

 

LinkedIn Groups- Digital Marketing Group
Een gesloten internationale groep met 800.000 followers, voor digital marketing professionals. Op eenvoudig verzoek kan je lid worden en interessante topics en discussies volgen rond social media marketing, content marketing, mobile marketing, search engine marketing, online PR, email marketing, online advertising, … etc.

LinkedIn

 

 

LinkedIn Pulse
Via LinkedIn Pulse kan je op een handige manier nieuwstopics selecteren die je interesseren. Zo volg ik daar alle nieuws over marketing & advertising en social media. Ook kan je hier kiezen om posts van industry leaders of grote influencers te volgen. Op die manier volg ik zo de posts van CEO’s van interessante vernieuwende bedrijven (oa Jeff Weiner ­­- CEO LinkedIn, Pete Cashmore – CEO Mashable, Chad Dickenson – CEO Etsy) of grote influencers op gebied van social media zoals Charlene LI, Brain Solis, Seth Godin.

LinkedIn Pulse

 

 

Linkedin SlideShare
SlideShare is het kanaal van LinkedIn waar je interessante presentaties kan bekijken. Ook hier volg ik heel wat topics maar ik probeer zeker zoveel mogelijk presentaties mee te pikken op de kanalen ‘Marketing’ en ‘Data & Analytics’.

LinkedIn MarketingLinkedIn Data Analytics

 

 

Ik probeer tijdens vakanties ook steeds minstens 1 boek te lezen met de bedoeling er professionele inspiratie uit te halen. Deze zomer heb ik zo het kleine, heel visuele boekje ‘Not invented here, cross-industry innovation’ gelezen.

Erg leuk om na te denken over welke succesvolle mechanismen, ideeën uit andere sectoren je zou kunnen toepassen op je eigen sector.

 

Niet-werkgerelateerd, maar voor mij zeker een algemene bron van inspiratie, Pinterest. Ik ben een beetje verslaafd aan de stroom van mooie beelden, leuke slogans, inspirerende infographics.

To pin or not to pin, that’s the question! 🙂

 

 

Claudia Smeuninx is Marketing & E-commerce Manager bij Kluwer Opleidingen.

 

 

Wil jij ook een leuke, slimme, inspirerende tip delen? Mail die dan naar [email protected]

 

 

Avatar foto

Auteur

NCOI Learning: een team van experts die organisaties en professionals tips aanreiken over leren en ontwikkelen

Lees ook

Zoek

Nieuws per domein

Meest gelezen

Let's connect