Smarketing: Samen Sterk in Sales en Marketing

Sales, marketing & communicatie

In veel bedrijven opereren sales en marketing als afzonderlijke entiteiten. Maar de échte kracht ligt in samenwerking. Vanuit die overtuiging ontstond uit de hoofden van Sarah Vandewoude van Creativ en Cédric Christiaens van Saleswise het concept “Smarketing”.

De échte kracht van Sales en Marketing ligt in samenwerking

Smarketing integreert sales en marketing om bedrijfsdoelen efficiënter te behalen. Vanuit een 1+1 = 3 filosofie staat het concept voor sterke marketing en krachtige sales. Een optimaal bedrijfsresultaat realiseer je als sales- en marketingteams nauw samenwerken.

Concreet laat Smarketing de ‘buyer journey’ van sales en de ‘customer journey’ van marketing samensmelten tot een complete journey. Deze synergie leidt tot efficiëntere processen, een hechtere organisatie en betere bedrijfsresultaten.

Synergie voor efficiëntere processen, een hechtere organisatie en betere bedrijfsresultaten

Smarketing gaat verder dan lead generation. Het creëert waardevolle leads, lost beloftes in, bevordert cross- en upselling, en versterkt het bedrijfsimago. Het helpt bij het op één lijn brengen van bedrijfsidentiteit en -brand. Het resultaat zijn klanten en medewerkers die zich sterker met jouw onderneming verbonden voelen.

Honger naar meer?

Tijdens de tweedaagse opleiding Smarketing onthullen Sarah en Cédric alle geheimen van Smarketing. Van het doorbreken van de muur tussen de 2 silo’s van sales en marketing tot het op punt stellen van een eigen Smarketingstrategie.

Interesse in andere artikels over Sales, marketing & communicatie? Klik dan hier.

 

Relevante opleidingen

Opleiding : Key Account Manager

Goed uitgebouwd key account management vraagt specifieke skills, inzichten en competenties. Om als volwaardige sparringpartner op te treden voor je 'dedicated' klanten, is er deze 3-daagse opleiding 'Key Account Management'. Je leert een strategisch partnership uit te bouwen met je voornaamste klanten en op een strategisch niveau te denken en handelen.
Bekijk deze opleiding Bekijk de opleiding "Opleiding : Key Account Manager"

Productmanagement: Opleiding

Goed productmanagement vraagt om een overkoepelende en holistische blik op je portfolio. Deze 6-daagse opleiding 'Productmanagement' toont je het allround pakket van wat goed productmanagement inhoudt en welke 'capabilities' een succesvolle productmanager zich eigen moet maken qua vakkennis, tools, technieken en vaardigheden.
Bekijk deze opleiding Bekijk de opleiding "Productmanagement: Opleiding"