Sales, marketing & communicatie

Thema

Contentmanagement is geen 'nice to have' meer; het is een essentiële pijler voor succes in de huidige digitale wereld. Veel marketeers en communicatieprofessionals beweren een contentstrategie te hebben, maar slechts weinigen hebben deze daadwerkelijk gedocumenteerd. Een goed uitgewerkt contentplan kan het verschil maken tussen lukraak posten en een systematische, doelgerichte aanpak.

Lees meer
Lees meer over Creëer je eigen contentplan in 7 stappen

Zowel public affairs als public relations wil een relatie opbouwen met het publiek door bepaalde strategieën te implementeren en campagnes op te zetten. Maar in methode en doel verschillen ze van elkaar. Het (h)erkennen van het verschil is cruciaal voor de efficiëntie van de organisatie en om de juiste boodschap tot bij het juiste publiek te krijgen.

Lees meer
Lees meer over Public affairs vs. public relations: Wat is het verschil en waarom is het belangrijk?

Aan communicatieprofessionals wordt steeds vaker gevraagd een aanpak te bedenken voor een specifiek probleem. Het gaat dan minder om een communicatieplan, maar meer om een strategische aanpak. Welke verschillende stappen moet je doorlopen voor een goede communicatiestrategie? We hebben de 8 essentiële stappen voor je samengevat in deze roadmap.

Lees meer
Lees meer over Strategy roadmap: bouw je communicatiestrategie in 8 stappen

In veel bedrijven opereren sales en marketing als afzonderlijke entiteiten. Maar de échte kracht ligt in samenwerking. Vanuit die overtuiging ontstond uit de hoofden van Sarah Vandewoude van Creativ en Cédric Christiaens van Saleswise het concept “Smarketing”. De échte kracht van Sales en Marketing ligt in samenwerking Smarketing integreert sales en marketing om bedrijfsdoelen efficiënter […]

Lees meer
Lees meer over Smarketing: Samen Sterk in Sales en Marketing

Het gat in de markt zo’n tiental jaren geleden waren opleidingen over SEO. Developers kenden het concept totaal nog niet waardoor bedrijven experten moesten inhuren om in-house SEO opleidingen te geven aan website programmeurs. WiSEO is zo’n SEO consultancybedrijf. Aan het woord, Frederik Vermeire, zaakvoerder van WiSEO. 1. Kan je je even voorstellen? Ik ben […]

Lees meer
Lees meer over SEO & AI – Interview met Frederik Vermeire van WiSEO

Het takenpakket van een productmanager kan behoorlijk verschillen van bedrijf tot bedrijf. De concrete invulling van de productmanagementfunctie is afhankelijk van één bepalende factor.

Lees meer
Lees meer over Welke productmanager ben jij?

Hoe stroomlijn je je interne communicatie in een organisatie die hybride werkt? Dat is de belangrijkste uitdaging waar ook in 2023 vanuit interne communicatie een antwoord op nodig is. 1. De smartphone wint aan terrein Hoe stroomlijn je je interne communicatie in een organisatie die hybride werkt? Dat is de belangrijkste uitdaging waar ook in […]

Lees meer
Lees meer over Vijf voorspellingen over interne communicatie in 2023
Boost je sales en marketing

Ontwikkel effectieve verkoop- en marketingstrategieën met onze opleidingen.
Leer hoe je klanten kunt aantrekken en overtuigen met gerichte communicatie.