Recht op opleidingen: wat moet elke werknemer weten?
In de snel veranderende arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit om je vaardigheden up-to-date te houden. Daarom hebben werknemers in België recht op een individueel opleidingsrecht.
In de snel veranderende arbeidsmarkt is het belangrijker dan ooit om je vaardigheden up-to-date te houden. Daarom hebben werknemers in België recht op een individueel opleidingsrecht.
In het licht van moderne trends zoals hybride werken en ontwikkelingen zoals de toegenomen generatiekloof op de werkvloer, moet de rol van de leidinggevende herbekeken worden. Wat vandaag een goede leider, coach of manager maakt is in het laatste decennium sterk veranderd. Een goede manager heeft bepaalde skills en overtuigingen die de doorsnee manager niet heeft. We geven 7 essentiële kenmerken van een goede manager.
Emotionele intelligentie is zonder twijfel één van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste eigenschap van een doortastend leider. Uit verschillende studies in de afgelopen tien jaar blijkt dat een leider die resultaten behaalt door in te spelen op zowel de positieve als de negatieve emoties van anderen, en zich ook erg bewust is van zijn eigen emoties, meer personeel behoudt en een betere relatie heeft met zijn werknemers.
Efficiënt kunnen organiseren. Als je organisatietalent hebt, dan slaag je erin dingen daadwerkelijk tot stand te brengen. De ene persoon is er praktisch mee geboren, de andere heeft er heel wat moeite mee. Maar wat als je dat niet van nature hebt? Misschien herken je dat wel, die collega die steevast te laat is, documenten […]
Een expert in je eigen vak maar ook kennis van andere domeinen? Dat is de perfecte combinatie om met een brede kijk je projecten naar een hoger niveau te tillen.
Welke soft en hard skills worden sterk geapprecieerd op de arbeidsmarkt? We geven je alvast wat inspiratie over welke skills je nog kan aanscherpen om te groeien in je professionele leven.
Samenwerken, het goede voorbeeld geven, elkaar helpen.. zijn alvast enkele tips om conflicten op te lossen op de werkvloer.
Ook al ben je een kei in je vak, zonder goede communicatie kom je niet ver. Zelfs onbewust geef je boodschappen door met je lichaamstaal. Daarom geven we 7 tips om goed te communiceren op de werkvloer.
Een betere concentratie en een creatievere gedachtegang. Dat is wat de opleiding mindmapping belooft. In drie keer zeven minuten. Drie keer zeven minuten. Meer tijd is volgens trainer Bernard Lernout niet nodig om professioneel te leren mindmappen. Een opwekkende boodschap aan het begin van een dag opleiding. Op het programma: een opleiding mindmapping van NCOI […]
Verhoog je impact in de werkplaats met onze trainingen in professionele vaardigheden.
Ontwikkel sterke communicatie-, samenwerking- en probleemoplossingsvaardigheden.