Digitale marketing, doe je het juist?

Sales, marketing & communicatie

Willen we een product kopen of zoeken we info, dan tikken we dit even in. Zo besteden we best veel tijd op digitale kanalen. Daarom is het vandaag zo belangrijk voor bedrijven om online aanwezig te zijn. Het komt erop aan op de juiste plek en op het juiste moment op te poppen. Op die manier kan je efficiënte en lucratieve connecties opbouwen met je doelpubliek. Digitale marketing is alvast niet meer weg te denken uit de marketing mix. Zit jouw bedrijf al op de digitale sneltrein?

Veel digitale touchpoints

Websites, blogs, chats, social media, SEO, mails, apps, WhatsApp, instant en text messaging, infographics, white papers, e-books… digitale marketing omhelst alle mogelijke digitale manieren om in contact te komen met je doelgroep. Heel divers dus, waarbij elke uiting haar eigen wetmatigheden volgt.

Indrukwekkende voordelen

Het lijstje voordelen van digitale marketing is lang en overtuigend:

  • Je kan er een groot bereik mee behalen.
  • Je hebt er sneller effect van dan met traditionele marketing, meestal zelfs een instant effect.
  • De kost ligt een pak lager, zowel de media- als de productiekost.
  • Digitale media zijn extreem meetbaar. Je kan elke reactie nagaan en analyseren.
  • Dat laat je toe gaandeweg je aanpak of inhoud bij te sturen en aan te passen.
  • Digital marketing genereert kwalitatieve leads.
  • Je hebt zicht op de verkoopshistoriek van elke klant.

Meten is weten

Om je digitale marketing campagne te laten slagen, heb je de nodige expertise, skills en inzichten nodig en ben je vertrouwd met handige digitale tools voor analytics, SEO, social media, CRM, content en e-mail. Ga je cijfers analyseren, dan dien je goed te weten waar je mee bezig bent. Deze nieuwe aanpak vraagt een nieuwe manier van denken ten opzichte van klassieke marketing.

De vele facetten van digitale marketing

Wat zijn de trends in digitale media en waar en hoe vind je de nieuwe consument? In digitale marketing kan je met heel wat opties aan de slag, zoals e-mailmarketing, content marketing en inbound marketing. Ook met sociale media en online advertenties kan je heel wat kanten uit. En wat is de meerwaarde van marketing automation? Welke weg je ook opgaat, denk er goed over na en leg het vast in een digitaal marketingplan.

Symbiose digitale en klassieke marketing

Heeft traditionele media dan afgedaan? Zeker niet, traditionele en digitale kanalen kunnen perfect samengaan en elkaar zelfs versterken. Met hetgeen je leert uit digitale marketing kan je je traditionele marketing optimaliseren. Zo ontdek je bijvoorbeeld snel via digitale media naar welke info je klanten op zoek zijn en waarop ze positief reageren. Die gezochte content of zelfs producten kan je hen aanbieden via klassieke campagnes.

if(window.strchfSettings === undefined) window.strchfSettings = {};window.strchfSettings.stats = {url: “https://ncoi-learning.storychief.io/nl/digitale-marketing-doe-je-het-juist?id=1450790475&type=2”,title: “Digitale marketing, doe je het juist?”,id: “d97119c0-a136-4a67-be2f-b6aa12cd222a”};(function(d, s, id) {var js, sjs = d.getElementsByTagName(s)[0];if (d.getElementById(id)) {window.strchf.update(); return;}js = d.createElement(s); js.id = id;js.src = “https://d37oebn0w9ir6a.cloudfront.net/scripts/v0/strchf.js”;js.async = true;sjs.parentNode.insertBefore(js, sjs);}(document, ‘script’, ‘storychief-jssdk’))

Zin in meer?

Wil je de trein niet missen en jezelf lanceren als digital marketeer?

– Volg dan de praktische 2-daagse basisopleiding.

Heb je al een stevige basiskennis in digitale marketing en wil je jezelf naar een hoger level tillen?

– Volg de aparte modules: Scoren in Google met SEO, Google Ads, Social media marketing.

Of investeer in jezelf en je digitale toekomst met de accurate opleidingspakketten van onze Digital Marketing Academy:

– Ben je een newbie?

Dan is het uitgebreide Basics-pakket op je lijf geschreven: 4 modules in 5 dagen.

– Geen groentje meer, je wil de finesses onder de knie krijgen?

Volg het Intense-pakket: 4 modules in 4 dagen.

Relevante opleidingen

Productmanagement: Opleiding

Goed productmanagement vraagt om een overkoepelende en holistische blik op je portfolio. Deze 6-daagse opleiding 'Productmanagement' toont je het allround pakket van wat goed productmanagement inhoudt en welke 'capabilities' een succesvolle productmanager zich eigen moet maken qua vakkennis, tools, technieken en vaardigheden.
Bekijk deze opleiding Bekijk de opleiding "Productmanagement: Opleiding"

Opleiding : Key Account Manager

Goed uitgebouwd key account management vraagt specifieke skills, inzichten en competenties. Om als volwaardige sparringpartner op te treden voor je 'dedicated' klanten, is er deze 3-daagse opleiding 'Key Account Management'. Je leert een strategisch partnership uit te bouwen met je voornaamste klanten en op een strategisch niveau te denken en handelen.
Bekijk deze opleiding Bekijk de opleiding "Opleiding : Key Account Manager"