Smarketing: Samen Sterk in Sales en Marketing
In veel bedrijven opereren sales en marketing als afzonderlijke entiteiten. Maar de échte kracht ligt in samenwerking. Vanuit die overtuiging ontstond uit de hoofden van Sarah Vandewoude van Creativ en Cédric Christiaens van Saleswise het concept “Smarketing”.
De échte kracht van Sales en Marketing ligt in samenwerking
Smarketing integreert sales en marketing om bedrijfsdoelen efficiënter te behalen. Vanuit een 1+1 = 3 filosofie staat het concept voor sterke marketing en krachtige sales. Een optimaal bedrijfsresultaat realiseer je als sales- en marketingteams nauw samenwerken.
Concreet laat Smarketing de ‘buyer journey’ van sales en de ‘customer journey’ van marketing samensmelten tot een complete journey. Deze synergie leidt tot efficiëntere processen, een hechtere organisatie en betere bedrijfsresultaten.
Synergie voor efficiëntere processen, een hechtere organisatie en betere bedrijfsresultaten
Smarketing gaat verder dan lead generation. Het creëert waardevolle leads, lost beloftes in, bevordert cross- en upselling, en versterkt het bedrijfsimago. Het helpt bij het op één lijn brengen van bedrijfsidentiteit en -brand. Het resultaat zijn klanten en medewerkers die zich sterker met jouw onderneming verbonden voelen.
Honger naar meer?
Tijdens de tweedaagse opleiding Smarketing onthullen Sarah en Cédric alle geheimen van Smarketing. Van het doorbreken van de muur tussen de 2 silo’s van sales en marketing tot het op punt stellen van een eigen Smarketingstrategie.
Interesse in andere artikels over Sales, marketing & communicatie? Klik dan hier.