Sales, marketing & communicatie

Thema

Een productmanager krijgt vaak heel wat producten toegewezen. En van die productportfolio wordt door zijn/haar toedoen succes verwacht in termen van omzet, innovatie, rendabiliteit, verhoogde differentiatie, hogere klantentrouw, bekendheid, verhoogde share of wallet, groei in marktaandeel, marktverbreding, cross-selling, enz. Maar zit er wel succes in het productportfolio? Hoe staat mijn portfolio ervoor? Hoe moeilijk is […]

Lees meer
Lees meer over Wat maakt mij succesvol als productmanager?

De zomer is hét perfecte moment om jezelf professioneel in alle rust en zonder stress te ontwikkelen. Volg een NCOI-zomeropleiding en ontvang gratis Apple AirPods 4 t.w.v. € 149*!

Ontdek meer
Lees meer over Ontdek meer

Bij proactieve verkoop gaat het om écht begrijpen, adviseren en vooruitdenken, dát is waar klanten inherent naar op zoek zijn. Wim Lenie legt uit wat deze aanpak inhoudt en hoe salesprofessionals zich hiermee onderscheiden.

Lees meer
Lees meer over Proactive Selling: de kracht van de proactieve mindset

Contentmanagement is geen 'nice to have' meer; het is een essentiële pijler voor succes in de huidige digitale wereld. Veel marketeers en communicatieprofessionals beweren een contentstrategie te hebben, maar slechts weinigen hebben deze daadwerkelijk gedocumenteerd. Een goed uitgewerkt contentplan kan het verschil maken tussen lukraak posten en een systematische, doelgerichte aanpak.

Lees meer
Lees meer over Creëer je eigen contentplan in 7 stappen

Zowel public affairs als public relations wil een relatie opbouwen met het publiek door bepaalde strategieën te implementeren en campagnes op te zetten. Maar in methode en doel verschillen ze van elkaar. Het (h)erkennen van het verschil is cruciaal voor de efficiëntie van de organisatie en om de juiste boodschap tot bij het juiste publiek te krijgen.

Lees meer
Lees meer over Public affairs vs. public relations: Wat is het verschil en waarom is het belangrijk?

Aan communicatieprofessionals wordt steeds vaker gevraagd een aanpak te bedenken voor een specifiek probleem. Het gaat dan minder om een communicatieplan, maar meer om een strategische aanpak. Welke verschillende stappen moet je doorlopen voor een goede communicatiestrategie? We hebben de 8 essentiële stappen voor je samengevat in deze roadmap.

Lees meer
Lees meer over Strategy roadmap: bouw je communicatiestrategie in 8 stappen
Boost je sales en marketing

Ontwikkel effectieve verkoop- en marketingstrategieën met onze opleidingen.
Leer hoe je klanten kunt aantrekken en overtuigen met gerichte communicatie.