Sales, marketing & communicatie

Thema

Bij proactieve verkoop gaat het om écht begrijpen, adviseren en vooruitdenken, dát is waar klanten inherent naar op zoek zijn. Wim Lenie legt uit wat deze aanpak inhoudt en hoe salesprofessionals zich hiermee onderscheiden.

Lees meer
Lees meer over Proactive Selling: de kracht van de proactieve mindset

Pas innovatieve AI-technieken toe in je organisatie voor maximale strategische impact!

Lees meer
Lees meer

Contentmanagement is geen 'nice to have' meer; het is een essentiële pijler voor succes in de huidige digitale wereld. Veel marketeers en communicatieprofessionals beweren een contentstrategie te hebben, maar slechts weinigen hebben deze daadwerkelijk gedocumenteerd. Een goed uitgewerkt contentplan kan het verschil maken tussen lukraak posten en een systematische, doelgerichte aanpak.

Lees meer
Lees meer over Creëer je eigen contentplan in 7 stappen

Zowel public affairs als public relations wil een relatie opbouwen met het publiek door bepaalde strategieën te implementeren en campagnes op te zetten. Maar in methode en doel verschillen ze van elkaar. Het (h)erkennen van het verschil is cruciaal voor de efficiëntie van de organisatie en om de juiste boodschap tot bij het juiste publiek te krijgen.

Lees meer
Lees meer over Public affairs vs. public relations: Wat is het verschil en waarom is het belangrijk?

Aan communicatieprofessionals wordt steeds vaker gevraagd een aanpak te bedenken voor een specifiek probleem. Het gaat dan minder om een communicatieplan, maar meer om een strategische aanpak. Welke verschillende stappen moet je doorlopen voor een goede communicatiestrategie? We hebben de 8 essentiële stappen voor je samengevat in deze roadmap.

Lees meer
Lees meer over Strategy roadmap: bouw je communicatiestrategie in 8 stappen

In veel bedrijven opereren sales en marketing als afzonderlijke entiteiten. Maar de échte kracht ligt in samenwerking. Vanuit die overtuiging ontstond uit de hoofden van Sarah Vandewoude van Creativ en Cédric Christiaens van Saleswise het concept “Smarketing”. De échte kracht van Sales en Marketing ligt in samenwerking Smarketing integreert sales en marketing om bedrijfsdoelen efficiënter […]

Lees meer
Lees meer over Smarketing: Samen Sterk in Sales en Marketing

Het gat in de markt zo’n tiental jaren geleden waren opleidingen over SEO. Developers kenden het concept totaal nog niet waardoor bedrijven experten moesten inhuren om in-house SEO opleidingen te geven aan website programmeurs. WiSEO is zo’n SEO consultancybedrijf. Aan het woord, Frederik Vermeire, zaakvoerder van WiSEO. 1. Kan je je even voorstellen? Ik ben […]

Lees meer
Lees meer over SEO & AI – Interview met Frederik Vermeire van WiSEO
Boost je sales en marketing

Ontwikkel effectieve verkoop- en marketingstrategieën met onze opleidingen.
Leer hoe je klanten kunt aantrekken en overtuigen met gerichte communicatie.