Geen toevalstreffer: waarom elk sterk interview begint met een grondige voorbereiding

Waarom elk sterk interview begint met een grondige voorbereiding
Waarom elk sterk interview begint met een grondige voorbereiding
Als inside sales ben jij het eerste aanspreekpunt voor klanten én een bepalende schakel in opvolging, overtuiging en conversie. Toch blijven veel professionals hangen in terughoudendheid, twijfel of net overmoed.
Een productmanager krijgt vaak heel wat producten toegewezen. En van die productportfolio wordt door zijn/haar toedoen succes verwacht in termen van omzet, innovatie, rendabiliteit, verhoogde differentiatie, hogere klantentrouw, bekendheid, verhoogde share of wallet, groei in marktaandeel, marktverbreding, cross-selling, enz. Maar zit er wel succes in het productportfolio? Hoe staat mijn portfolio ervoor? Hoe moeilijk is […]
Bij proactieve verkoop gaat het om écht begrijpen, adviseren en vooruitdenken, dát is waar klanten inherent naar op zoek zijn. Wim Lenie legt uit wat deze aanpak inhoudt en hoe salesprofessionals zich hiermee onderscheiden.
In gesprekken met bedrijven klinkt het vaak vol trots: "Natuurlijk zijn wij klantgericht! We hebben flink geïnvesteerd in Customer Relationship Management (CRM)-software en onze medewerkers volgen regelmatig trainingen."
Contentmanagement is geen 'nice to have' meer; het is een essentiële pijler voor succes in de huidige digitale wereld. Veel marketeers en communicatieprofessionals beweren een contentstrategie te hebben, maar slechts weinigen hebben deze daadwerkelijk gedocumenteerd. Een goed uitgewerkt contentplan kan het verschil maken tussen lukraak posten en een systematische, doelgerichte aanpak.
Zowel public affairs als public relations wil een relatie opbouwen met het publiek door bepaalde strategieën te implementeren en campagnes op te zetten. Maar in methode en doel verschillen ze van elkaar. Het (h)erkennen van het verschil is cruciaal voor de efficiëntie van de organisatie en om de juiste boodschap tot bij het juiste publiek te krijgen.
Aan communicatieprofessionals wordt steeds vaker gevraagd een aanpak te bedenken voor een specifiek probleem. Het gaat dan minder om een communicatieplan, maar meer om een strategische aanpak. Welke verschillende stappen moet je doorlopen voor een goede communicatiestrategie? We hebben de 8 essentiële stappen voor je samengevat in deze roadmap.
Tijd dus om een communicatieplan uit te werken. Maar hoe begin je daar aan?
Ontwikkel effectieve verkoop- en marketingstrategieën met onze opleidingen.
Leer hoe je klanten kunt aantrekken en overtuigen met gerichte communicatie.